Verzekeringsmakelaar Van Dessel wil het digitale tijdperk ingaan met een volledig nieuwe website en een innovatieve onlineaanpak. Tobania kreeg de opdracht om de informatie-architectuur voor dit project uit te werken. Het resultaat: een eigentijdse en vooral gebruiksvriendelijke website die de bezoekers op een slimme manier richting conversie leidt.  Daarnaast hebben we Kentico CMS en EMS geïntroduceerd om van de nieuwe website een echte lead generator te maken. Ontdek alle details.
 

Een eigen aanpak voor elke doelgroep

Van Dessel is een verzekeraar met een aanzienlijke portefeuille en uiteenlopende doelgroepen.  Die premisse vergt een bijzonder gebruiksvriendelijke website die elke bezoeker op een zo persoonlijk mogelijke manier benadert. Maar dat was tot voor kort niet het geval. De oude website had dringend een nieuw design nodig. Er waren te veel verschillende pagina’s, er stond te veel tekst op de website en het was voor een bezoeker bijzonder ingewikkeld om via de site contact op te nemen.
 
In de nieuwe informatie-architectuur die Tobania heeft uitgedacht worden de verschillende doelgroepen sterk naar voren gebracht. Zo zijn ze makkelijk terug te vinden in de hoofdnavigatie. Aan die ‘kapstok’ worden de producten en diensten van Van Dessel opgehangen. De focus: gebruiksvriendelijkheid en conversies!

 

Fris design

Tobania heeft wireframes uitgewerkt en het design opgefrist. Daarbij hebben onze designers bewust niet naar de websites van andere makelaars gekeken om zeker niet te vervallen in het typische design van verzekeringsmaatschappijen. Het resultaat: een eigentijds ontwerp, dat uiteraard responsive is en rekening houdt met de kleuren in het logo. Foto’s en grafische elementen zorgen voor de nodige variatie.
 

Geautomatiseerde digitale diensten

Naast een gloednieuwe look-and-feel kreeg de nieuwe website ook een update om de e-services vlotter en vooral automatisch te laten verlopen. Zo verloopt het proces voor de verzekering van specifieke producten als gehoorimplantaten en spraakcomputers vanaf nu volledig digitaal en online. Daarvoor implementeerden we meervoudige validatieformulieren in de back-end en zorgden we voor een uitstekende verbinding (via de externe connector Portima) met het platform Brio, dat door de grote spelers op de verzekeringsmarkt – waaronder dus ook Van Dessel – veelvuldig gebruikt wordt. Deze implementaties zorgden voor een flinke efficiëntieboost!

Door daarnaast ook een blog- en nieuwsbrieffunctie te installeren, verhoogden we bovendien de online zichtbaarheid van Van Dessel. Met behulp van deze toevoegingen kan de verzekeringsmakelaar namelijk meer inzetten op content marketing, marketing automation en social media.

 

Kentico CMS en EMS

Van Dessel koos verder ook voor Kentico CMS en EMS. Een nieuwe website is namelijk niet voldoende: verschillende campagnes moeten ook trafiek naar de website lokken met het oog op conversies. Met Kentico maakt u uw marketingafdeling in één klap een stuk flexibeler en optimaliseert u uw customer journey op één platform. Tijdens het ontwikkelen van de nieuwe site van Van Dessel bracht Kentico een upgrade uit en konden we onze klant dus voorzien van de allernieuwste versie van deze digitale oplossing: Kentico 10.
 
Stopt het na de implementatie? Helemaal niet. Na oplevering staan we Van Dessel nog bij met analyses, een onlinestrategie en de verdere opvolging van de Kentico-instellingen.