Renson kiest voor ‘customized’ aanpak Tobania en Kentico

 
Een website is vandaag niet alleen het visitekaartje van een onderneming, maar ook haar belangrijkste marketingtool. Als ze doordacht is opgebouwd, tenminste. Een website zal namelijk pas haar vruchten afwerpen als ze het resultaat is van een sterke onlinestrategie die rekening houdt met de doelgroepen, hun onlinegedrag en specifieke voorkeuren. Bij Renson zijn ze zich allang bewust van het feit dat die strategie sowieso gepaard gaat met automatiseringstechnieken. Ontdek waarom de West-Vlaamse ventilatie- en terrasoverkappingspecialist kiest voor Tobania en Kentico.

 

Van marketing automation tot uittekening van workflows

“De samenwerking met Renson loopt al enkele jaren”, vertelt Max Baerten, Kentico Team Lead. “Het project is klein begonnen, maar gestaag gegroeid. Vandaag staan we bij Renson in voor een heel divers dienstenpakket: marketing automation, e-mailmarketing, workflows, … we doen het allemaal. De rode draad: een customized aanpak. We hebben voor Renson een strategie op maat uitgewerkt, met een website die honderd procent geënt is op hun specifieke noden.”

 

Uitbreiding naar buitenlandse markten

Net als bij de andere klanten doet Tobania bij Renson veel meer dan pure websiteontwikkeling.
Om de doorgedreven onlinestrategie in de praktijk om te zetten, lieten we Renson kennismaken met  Kentico: een geautomatiseerde oplossing om onlinemarketing te stroomlijnen. Max: “Met Kentico maken we de marketingafdeling in één klap een stuk flexibeler en optimaliseren we de customer journey op een slimme manier.”
 
Alle productinformatie van Renson wordt automatisch geïntegreerd in Kentico. Daardoor is ze altijd up-to-date en gesynchroniseerd. “De feedback van Renson is alvast positief. Er zit ook een roll-out aan te komen in de andere landen”, geeft Max  nog mee.
 

Marketingdoelstellingen vertalen in webstrategie

Benieuwd of Tobania ook uw online marketing naar een hoger niveau kan tillen? Laten we het samen uitzoeken. “We beginnen altijd met de marketingstrategie en -doelstellingen te vertalen naar een webstrategie. Omdat de website deel uitmaakt van die overkoepelende strategie, bestaat ons projectteam allang niet meer uit puur technische profielen, maar werken we ook met een informatiearchitect, een UX-designer en een onlinemarketeer. De kwaliteit van de websites wordt er zo alleen maar beter op”, zegt Max.


"De feedback van Renson is alvast positief. Er zit ook een roll-out aan te komen in de andere landen." Max Baerten, Kentico Team Lead