Meer lead en meer interactie

Technologie speelt een almaar grotere rol binnen HR. Maar dat wil niet zeggen dat het menselijke aspect naar de achtergrond verdwijnt. Integendeel: kandidaten en klanten verwachten van HR-bedrijven een persoonlijke aanpak en van hun websites een aangename gebruikerservaring. CPM (Consultants in Personnel Management) besloot dan ook om zijn customer journey verder te digitaliseren en een gloednieuwe website te ontwikkelen met behulp van Kentico van Tobania.

CPM gelooft sterk in de meerwaarde van innovatieve technologieën – in al zijn HR-activiteiten, van rekrutering en selectie tot assessment en ontwikkeling. CEO Christine Van Velthoven: “We hadden al geïnvesteerd in online-assessmentcentra en tools in de cloud, maar onze website hinkte achterop.” Het doel? Een gebruiksvriendelijke site bouwen die de unieke HR-aanpak van CPM onderlijnt, mét geïntegreerde tools voor marketing en e-commerce.

De oplossing die Tobania voorstelde, beantwoordde aan alle wensen. Het Kentico-platform bood bovendien de mogelijkheid om het gedrag van bezoekers onder de loep te nemen, zo legt Van Velthoven uit: “Wat trekt de aandacht van onze klanten of potentiële kandidaten? Welke content genereert de meeste leads? Die informatie is van onschatbare waarde.”

CPM is al meer dan 37 jaar actief in HR-dienstverlening en bouwde een indrukwekkende database op. Ze waren dan ook geen voorstander van de “verwijder-en-vervang”-aanpak. Van Velthoven: “Gelukkig integreerde Tobania de nieuwe data die de website oplevert vlekkeloos in de bestaande CRM.” Ook de integratie tussen de sectorspecifieke kennis van Tobania en die van CPM verliep vlot dankzij tweewekelijkse meetings, waardoor beide partijen de vinger aan de pols hielden.

Het resultaat van dit stapsgewijze proces is een website waar de customer journey van een leien dakje loopt. De bezoekers krijgen profielen toegekend en zien op basis daarvan gepersonaliseerde content. Die aanpak wordt doorgetrokken naar de e-mailcampagnes die CPM via het platform opzet, en de sociale mediakanalen die het HR-bedrijf via Kentico beheert. Bovendien werkt de nieuwe website drempelverlagend, onder meer dankzij het vernieuwde registratieformulier, de mogelijkheid tot directe interactie, en een verhoogd aantal contactpunten.

"Gelukkig integreerde Tobania de nieuwe data die de website oplevert vlekkeloos in de bestaande CRM." Christine Van Velthoven, CEO CPM