Tobania breidt supportdiensten uit

Posted by 08 februari 2017
‘Provide, Innovate, Improve’. Het zijn heldere krachttermen die Tobania Support Services hanteert. Het is dan ook de grootste onafhankelijke aanbieder van supportdiensten in de Belgische financiële sector. Die expertise trekt het nu door naar technische ondersteuningsactiviteiten. En directeur Nicolas Vercauteren steekt zijn ambitie niet onder stoelen of banken. Zijn afdeling groeide van 80 naar 120 medewerkers. Tegen 2021 moet Tobania Support Services 300 werknemers tellen.  

Er is bijna geen enkele Belgische grootbank waar Tobania geen supportdiensten levert, maar ook bij het bancaire platform Isabel is de dienstenleverancier kind aan huis.  “We merken dat banken steeds meer voor ‘operational excellence’ in combinatie met ‘customer centricity’ kiezen. 

Klanten worden ook mondiger en eisen meteen feedback op hun vragen. Een helpdesk van 9 tot 5 is zo jaren ’80…. Jongeren, de millennials, interageren bovendien op een totaal andere manier. Ze zijn helemaal verknocht aan hun smartphone,” vertelt directeur Nicolas Vercauteren.

Hij voorspelt dat de komende jaren de interactie met de bank steeds meer virtueel zal gebeuren. Sommige agentschappen zijn daar trouwens al volop mee bezig. Artificiële Intelligentie, big data en innovatieve technologie worden sleutelelementen in het ondersteuningsmodel. Het is immers de bedoeling dat zoveel mogelijk antwoorden geautomatiseerd worden. De meeste problemen moeten bovendien ook liefst meteen (eerste lijn) opgelost worden. En Nicolas Vercauteren wil daar ver in gaan en zijn supportdiensten aan een resultaatsverbintenis koppelen. Dat gebeurt vandaag trouwens al voor bepaalde Tobania klanten.  

De gemiddelde leeftijd bij Tobania Support Services is 30 jaar. Ze kunnen dan ook perfect inspelen op nieuwe communicatiekanalen zoals video, chat of sociale media. Het is een enthousiast team, maar toch zijn alle medewerkers ITIL of ‘ Wet Cauwenberghs & Wet Willems’ gecertifieerd. Niet onbelangrijk want de meeste banken bieden met Tobania maar ook met de eigen werknemers de ondersteunende diensten aan.    

Die expertise wil Nicolas Vercauteren doortrekken naar technische diensten voor grotere ondernemingen. Alle kennis is immers aanwezig. “Uiteindelijk gaat het om toenemende klantentevredenheid en de optimale binding met de eindklant”. Tobania Support Services is dan ook een incubator van jong talent. Provide, Innovate en Improve is dan ook niet toevallig dé belangrijkste leidraad.

Bekijk onze jobs!

Deel dit artikel

  • Support Services

Subscribe and receive monthly Tobania insights

Don't miss out our next blog post.