Marketing automation: een must voor wie zijn leads wil verzilveren

Posted by 13 februari 2017

Je verkoop staat of valt met de kwaliteit van je leads. Bereik je de juiste mensen op het juiste moment? Dan is de kans groot dat ze gaan converteren. Ondernemingen die hun verkoopcijfers omhoog willen krikken, hebben er dan ook alle baat bij om bij de basis te beginnen, en de leads naar een hoger niveau te tillen. Dat hoef je gelukkig niet manueel te doen. Wie kiest voor marketing automation wint niet alleen tijd, maar zal ook zijn klantenbestand snel zien groeien. Ontdek alle troeven van marketing automation.

Wat is marketing automation?

Marketing automation – de naam zegt het zelf – verlaat de platgetreden marketingpaden en kiest voor een geautomatiseerde aanpak. Het resultaat: een hogere productie en meer inzichten. Hoe gaat het concreet in zijn werk? Repetitieve marketingtaken worden geautomatiseerd aan de hand van gespecialiseerde software. Denk maar aan leads kwalificeren of bulkmails personaliseren.

Bovendien kun je dankzij marketing automation gemakkelijk leads indelen op basis van vooraf bepaalde criteria. Op die manier kun je veel gerichter te werk gaan, en bijvoorbeeld je content- en socialstrategie op een doeltreffende manier bijsturen.

Alles bij de hand

Met marketing automation verzamel je alle interessante data op één platform. Op die manier krijgen je marketinginspanningen meteen structuur. Zo wordt het gemakkelijker om de customer journey in kaart te brengen en je doelgroep te benaderen wanneer ze op het punt staan om te converteren. Van de juiste persona’s tot een evenwichtige kanalenmix, voortaan verlies je niks meer uit het oog.

Kentico: gebruiksvriendelijkheid troef

Een voorbeeld: Kentico CMS is een contentmanagementsysteem waarmee je de content van een website beheert, zonder daarvoor over veel technische kennis te moeten beschikken. Maar het gaat veel verder dan dat. Dankzij slimme marketing automation-technologie laat Kentico toe om content snel en op grote schaal te personaliseren. Op die manier kun je je bezoekers relevante content aanbieden op het juiste moment, op maat van hun zoekintenties. Perfect dus voor wie zijn verkoopactiviteiten wil stimuleren op een persoonlijke manier.

En er zijn nóg functionaliteiten. Denk maar aan modules om onlineformulieren te maken, mailings te verzenden, producten te verkopen en community’s op te bouwen.

Contacteer ons om uw marketingimpact te verhogen!

Deel dit artikel

Tags

automation, marketing, kentico
  • Marketing

Subscribe and receive monthly Tobania insights

Don't miss out our next blog post.