Content personalisatie zonder moeite: do's-and-don'ts

Posted by 20 oktober 2017

De (digitale) stroom aan informatie blijft maar toenemen, terwijl we almaar minder tijd hebben om die te verwerken. Wilt u uw klanten, partners en prospects blijven boeien? Dan is content personalisatie de enige manier. Ontdek wat het precies inhoudt en wat u beter niet (of juist wél) doet.
 

Content personalisatie: relevant zijn op élk moment

Vandaag is een persoonlijke aanpak de enige manier om van uw e-commerce en online marketing een succesverhaal te maken. In het overaanbod aan online content willen (potentiële) klanten informatie die perfect op hun behoeften is afgestemd – en dat niet alleen op uw website, maar ook in uw nieuwsbrieven en social mediakanalen. Kortom: het is zaak om uw doelpubliek te bereiken op het juiste moment, met de juiste content en op het juiste kanaal.
 

Stem uw content af op de customer journey

Uw doelpubliek bereiken met de juiste content, dat klinkt logisch en relatief eenvoudig. Maar wilt u dat uw content écht aanslaat, dan is een uitgekiende content strategie vereist, net als de juiste professionele tools. Het vertrekpunt: de customer journey. Dat is de weg die uw prospect aflegt van kennismaking met uw product tot aankoop. Wie wil inspelen op elke fase van die journey, moet ook telkens met andere content voor de dag komen. Denk maar aan inspirerende content aan het begin van de journey, en actiegerichte content om de journey af te ronden.
 

Doe het níét manueel

U denkt kosten te besparen door bovenstaande zaken allemaal manueel in te plannen en te distribueren? Dat lijkt een nobel plan, maar u zal gauw merken dat u weinig resultaat boekt én al na enkele weken bedolven bent onder het werk. Zoals we daarnet al even aanstipten, kunt u zich het best laten bijstaan door een professionele tool, die automatisch de juiste content koppelt aan de juiste fase in de customer journey. Dankzij zulke doorgedreven content personalisatie bereikt u uw prospects met net die informatie waarnaar ze op zoek waren. Het hoeft niet te verwonderen dat de doorklikratio op die manier een stuk hoger komt te liggen, net als de waarde van uw leads.
 
En u? U kunt zich weer concentreren op uw kerntaken. Want dankzij automatische content personalisatie wordt alles voor u geregeld. Zo combineert Kentico CMS, e-commerce en online marketing in één gebruiksvriendelijk platform.
 
 

Deel dit artikel

Tags

marketing, kentico, personalisatie, content
  • Marketing

Schrijf u in
en ontvang het Tobania nieuws in uw mailbox

Mis onze volgende blogpost niet, schrijf u in voor onze nieuwsbrief!